چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری مشهد تا ۱۰ روز دیگر | تخصیص واگن‌های جدید تا ۲ سال آینده | شاسی هیچکدام از واگن‌های خط یک نشکسته است

  • کد خبر: ۱۷۳۵۱۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری مشهد تا ۱۰ روز دیگر | تخصیص واگن‌های جدید تا ۲ سال آینده | شاسی هیچکدام از واگن‌های خط یک نشکسته است
سرفاصله زمانی در خط یک قطار شهری مشهد که به دلیل تعمیرات اساسی افزایش داشته تا ۱۰ روز آینده به تدریج طبق روال معمول می‌شود. همچنین تا اواخر سال آینده، با تامین اعتبار مالی، واگن‌های جدید به صورت متناوب به خط یک قطار شهری مشهد تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در روزهای عادی توسط قطار شهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر از طریق خط یک تردد می‌کنند؛ به طوری که در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیون نفر از خدمات خط یک و ۲ قطار شهری مشهد استفاده کرده‌اند.

طبق نقشه طرح‌ریزی شده خط یک قطار شهری مشهد نیازمند ۱۲۰ واگن است که به دلیل نبود اعتبارات مالی، در زمان راه اندازی کار خود را با ۶۰ دستگاه واگن آغاز کرد.

از سال ۹۸ وزارت کشور اعلام کرد که دولت باید واگن‌های مورد نیاز خطوط قطار شهری در سطح کشور را تامین کند؛ از همین رو برای خطوط قطار شهری مشهد نیز دولت عهده‌دار تامین ۱۵۰ دستگاه واگن شد اما تا کنون این واگن‌ها تامین نشده است.

کمبود واگن درقطارشهری مشهد درحالی است که طی یک ماه گذشته، علیرغم ازدحام جمعیت مسافران و زائران، مخصوصا در ساعات پیک سفر، از تعداد واگن‌ها کاسته شده است و سرفاصله زمانی از ۵ دقیقه به ۹ دقیقه رسیده است معضلی که باعث شده تا شهروندان از این موضوع گلایه‌مند باشند.

برای شنیدن صدای مردم و پیگیری این مشکل به خط یک قطار شهری مشهد آمدیم تا پای صحبت مردم بنشینیم.

خانم شمسایی، یکی از شهروندان مشهدی است که روزانه برای رفتن به محل کار از قطار شهری استفاده می‌کند؛ او با گلایه از شلوغی قطار شهری می‌گوید: حدود سه هفته‌ای است که سرفاصله زمانی قطار‌ها افزایش داشته و همین امر علاوه بر اینکه زمان‌بندی مسافران را با مشکل مواجه کرده، باعث شلوغی بیش از حد واگن‌ها شده است؛ به طوری که حتی جای ایستادن هم نیست.

آقای محمدی، یکی دیگر از شهروندانی است که استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی را جایگزین وسیله شخصی کرده است؛ او نیز می‌گوید: با اینکه وسیله شخصی دارم، ولی ترجیح می‌دهم از قطار شهری استفاده کنم چون سریعتر به مقصد می‌رسم ولی چند روزی است که بعپه حدی حجم مسافران بالاست که حتی نتوانستم در ایستگاه مقصد پیاده شوم. این وضعیت تا کی ادامه دارد؟



جهت پیگیری این مشکل با مدیرعامل بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفتگو کردیم.

تامین امنیت مسافران در عملیات تعمیرات واگن‌ها الزامی است 

مجتبی زمانیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان افزایش سرفاصله زمانی رسیدن قطار‌های خط یک به ایستگاه می‌گوید: علاوه بر سرعت سرویس‌دهی در وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی مسافران برای شرکت قطار شهری مشهد بسیار حائز اهمیت است.

۱۳ سال است که از عمر ناوگان قطار شهری مشهد می‌گذرد و لازم است برای ایمنی کار در زمان‌های مشخص، تعمیرات دوره‌ای و همچنین تعمیرات اساسی صورت بگیرد که اگر این تعمیرات به موقع انجام نشود باعث می‌شود تا مشکلات ایمنی به وجود آید و جان شهروندان به خطر بیفتد.

هم‌اکنون خط ۲ قطارشهری مشهد، مانند گذشته سرویس‌دهی خود را انجام می‌دهد، فقط در خط یک به صورت موقت، سرفاصله زمانی رسیدن قطار‌ها به ایستگاه از پنج دقیقه به ۹ دقیقه افزایش یافته است؛ نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا حداکثر ۱۰ روز آینده تعمیرات قطار‌ها را انجام دهیم و سرفاصله زمانی قطار‌ها را به تدریج به همان پنج دقیقه برسانیم.

وی همچنین در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص شاسی‌های شکسته قطار شهری مشهد نیز می‌گوید: بنده این شایعه را صریحا تکذیب می‌کنم. همه ۶۰ واگن موجود در خط یک قطار شهری مشهد، شاسی‌های سالم دارند.

تخصیص واگن های جدید تا اواخر سال آینده

همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده عملیات تعمیرات واگن‌ها به اتمام می‌رسد، می‌گوید: ازشب گذشته تعمیرات برخی از قطار‌ها تمام شده و به تدریج وارد خط می‌شوند و تا ۱۰ روز آینده سرفاصله زمانی قطار شهری مانند سابق باز خواهد گشت.

خلیل منبتی همچنین در خصوص تامین واگن‌های جدید برای خط یک قطار شهری مشهد میگوید: پیش بینی‌های لازم و مقدمات کار جهت خرید واگن انجام شده است، ولی باتوجه به تحریم‌ها و عدم تامین مالی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

هزینه خرید واگن‌ها برای خط یک قطارشهری مشهد بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که با تامین اعتبارات اواخر سال آینده به صورت تدریجی واگن به خط یک قطار شهری مشهد تخصیص داده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->